11.03.2020 | Koronavírus - krízový režim - úrady práce, sociálnych vecí a rodiny ...

Opatrenia prijaté počas krízové režimu od 10.03.2020 do odvolania, cieľom ktorých je predísť šíreniu vírusu COVID 19

 

Žiadame klientov úradov práce, sociálnych vecí a rodiny, aby dôkladne zvážili osobnú návštevu úradov a na komunikáciu využívali emailovú komunikáciu a telefonický kontakt.

Ak sa klient rozhodne doručiť písomné doklady osobne, úrad ich preberie v priestoroch recepcie pri vchode do úradu.

Postupy v oblasti služieb zamestnanosti

  • všetkým klientom a zamestnávateľom, ktorí majú určený kontakt na úrade v čase krízového režimu oznamujeme, že  všetky termíny na úrade práce sa odkladajú do odvolania
  • za osobné podanie žiadosti o zaradenie do evidencie budú úrady považovať žiadosť zaslanú e-mailom alebo poštou v lehote do 7 kalendárnych dní odo dňa skončenia zamestnania
  • nedostavenie sa na kontakt v stanovenom termíne počas trvania krízovej situácie sa nepovažuje za porušenie povinností; ďalší termín pre uchádzača úrad určí písomne, a to listom, alebo e-mailom
  • nepredloženie dohody o práci vykonávanej mimo pracovného pomeru počas trvania krízovej situácie sa nebude považovať za porušenie povinností
  • nepredloženie rozhodných dokladov pre vedenie v evidencii vrátane dokladu o dočasnej práceneschopnosti a o ošetrovaní člena rodiny sa počas trvania krízovej situácie nebude považovať za porušenie povinností
  • prerušujeme všetky poradenské služby a aktivity pre uchádzačov
  • prerušujeme vykonávanie všetkých aktivačných činností
  • ak sa klient pri správnom konaní počas obdobia krízovej situácie nedostaví na výzvu úradu, úrad konanie vo veci vyradenia preruší až do skončenia krízového režimu.
  • všetkým klientom oddelenia AOTP, ktorí majú uzatvorené dohody o poskytnutí príspevku, ktorí žiadajú o poskytnutie príspevku, ktorí predkladajú žiadosti o úhradu platby, doklady k úhrade oprávnených nákladov v rámci AOTP a pod., aby predmetné doklady a dokumenty počas celého obdobia krízového režimu zasielali výlučne poštou alebo do elektronickej schránky úradu.

V oblasti pomoci v hmotnej núdzi, náhradného výživného, štátnych sociálnych dávok, peňažných príspevkov na kompenzáciu ťažkého zdravotného postihnutia, preukazu a parkovacieho preukazu počas krízovej situácie 

  • úrad akceptuje žiadosti posielané poštou, elektronicky so zaručeným elektronickým podpisom aj e-mailom
  • ak klient donesie žiadosť osobne, bude prebraná na recepcii úradu prípadne na inom preberacom mieste zriadenom pri vchode úradu
  • skutočnosti, rozhodujúce na trvanie nároku na dávky, príspevky, preukaz a parkovací preukaz môže klienti úradu oznamovať poštou, elektronicky so zaručeným elektronickým podpisom, e-mailom alebo telefonicky. Zamestnanec úradu o telefonickom oznámení urobí záznam
  • ak klient donesie dokument osobne, bude prebraný na recepcii úradu alebo na inom preberacom mieste pri vchode do úradu na recepcii úradu,
  • doklady o výdavkoch na prepravu, výkazy o počte hodín vykonanej osobnej asistencie a potvrdenia o vyplatených odmenách môže klient oznamovať úradu poštou, elektronicky so zaručeným elektronickým podpisom, e-mailom, prípadne osobne na recepcii úradu,
  • ak klient počas obdobia krízovej situácie nevyhovie výzve úradu v určenej lehote, na uvedenú povinnosť sa prihliada ako na splnenú, ak výzve vyhovie do 8 pracovných dní od skončenia krízového režimu,
  • na povinnosti klienta, vyplývajúce z poskytnutého jednorazového peňažného príspevku na kompenzáciu, musí úrad prihliadať osobitne,
  • preukaz a parkovací preukaz na žiadosť klienta úrad vydá
  • sociálnu posudkovú činnosť bude úrad vykonávať prioritne telefonicky len v odôvodnených prípadoch za prítomnosti posudzovanej osoby prípadne v jej domácnosti
  • lekársku posudkovú činnosť treba vykonávať za prítomnosti posudzovanej osoby, len ak na osobnom stretnutí napriek krízovej situácii klient naďalej trvá podmienka výkonu činností ako aj  aktivačnej činnosti podľa osobitného predpisu sa bude považovať za splnenú, aj keď sa počas krízovej situácie nebude vykonávať

 

09.03.2020 | VZN Obce Lendak č. 1/2020 - o prevádzkovaní pohrebiska na území obce Lendak

OBEC LENDAK, Kostolná 14, 059 07 Lendak
Všeobecne záväzné nariadenie Obce Lendak č. 1/2020

o prevádzkovaní pohrebiska na území obce Lendak.

Obecné zastupiteľstvo v Lendaku , v súlade s ustanovením § 6 ods. 2 a § 11 ods. 4 písm. g) zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov a v zmysle zákona č. 131/2010 Z. z. o pohrebníctve v znení neskorších predpisov, vydáva toto Všeobecne záväzné nariadenie Obce Lendak č. 1/2020 o prevádzkovaní pohrebiska na území obce Lendak (ďalej len “VZN“).


§ 1 Úvodné ustanovenie

1. Všeobecné záväzné nariadenie obce Lendak o prevádzkovaní pohrebiska na území obce Lendak, je vydané so súhlasom Regionálneho úradu verejného zdravotníctva v Poprade číslo
KK 1402/2006 zo dňa 5.10.2006.
2. Obec Lendak prevádzkuje pohrebisko prostredníctvom zriadenej príspevkovej organizácie
– Prevádzkarne obce Lendak so sídlom Revolučná 1285/1A, 059 07 Lendak.

Čítať ďalej...

16.12.2019 | Adresa na doručovanie oznámenia - voľby do NR SR

Adresa na doručovanie oznámenia o delegovaní člena a náhradníka do okrskovej volebnej komisie pre Voľby do NR SR

adresa: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.